tisdag 30 mars 2010

Tisdag, sol, fågelsång och kioskmat!


Härligt med bar backe, tänk om man kunde lägga ett spår!!!!!!

Idag har jag tagit reda på lite tvätt och faktiskt tvättat en maskin till och en tröja för hand.
Disken har jag oxå tagit och eldat lite. Skönt när det är någorlunda varmt inne.

Har varit ute och tränat apportering med både Myran och Milou. Det tycker dom är skoj.
Mille och Ripa har ju varit ute själva och grejat lite oxå förstås.
Milou har som vanligt lyckats luktat ner sej, usch vad han kan stinka. Men han följer glad i hågen med in i bad rummet, och sitter snällt medan jag tvättar honom. Han är för roligt.

Bild bevis Birre på bar gräsmatta och Sally kom oxå med.

Tobbe har idag jobbat o direkt efter jobbet kom Fredrik, och dom åkte till Småland för att hämta majs.
Så jag åkte och köpte korv med mos till middag, dom skulle äta på vägen..

O så till detta med vår tecken. Tänk vad fåglar man ser nu, koltrastar, tofsvipor och sädesärlor. Härligt!!!

Nu blir det väl stickning och mästarnas mästare.
Slut på ord nu. Kramar i våren.

2 kommentarer:

Liza sa...

Åh vad jag blir avundsjuk...vill också ha barmark nu. För att inte tala om fåglarna...då känns det verkligen som att sommaren är på G. Fast tids nog kommer den ju här med :)
Tänk vad jag blir full i skratt jämt när jag läser om Milou :D Kan verkligen se honom framför mig, haha....härliga hund!!!
Kramar från oss

Marie sa...

Tack!! Som jag har funderat på det här med snö... jag är ju supernyfiken på hur långt upp snötäcket sträcker sig och nu fick jag se hur ni har det i alla fall :-).

Koltrasten har jag också sett här, men det är ju en tidig rackare, och igår såg jag grönsiska (tror jag) och kanadagåsen seglade förbi för ett par dagar sen. På dagen spelar nötväckan i granen och på kvällen pärlugglan borta i skogen... och just nu är det bara solen som fattas, annars vore det perfekt!

Ha det bra och fortsätt gärna berätta om vårens framfart och Milous påhitt =). Kram!