fredag 12 mars 2010

Fredag och födelsedag!

Dagens födelsedagsbarn, Ripa 4 år, minns det som igår, eftersom jag var med hela tiden när hon kom ut. Hon är ju född med kejsarsnitt, och jag fick först ta hand om Birres Irja och sen Ripa. Så det var en fin stund att få väcka upp dom till detta livet.

Idag har jag varit till sjukgymnasten för att kolla hur det går att böja och sträcka på knät. Och jag fick med beröm godkänt. Så gott som full sträckning i knät och kunde böja över 120 grader, fast det fortfarande är svullet i knävecket. Det var ju skönt. Så nu fick jag en till övning, och sen komma tillbaka efter röntgen om 6 veckor. Träna vidare var ordet.

Sally råkade idag hoppa mot mej när jag kom hem idag, och tror du inte att tassen hamnade på is dubben på kryckan, så det blev sår i tassen, blodet droppade. Oj vad ont hon hade i ca 3 minuter, sen var det glömt. Tur det, snacka om att jag oxå blev olycklig.

Middagen idag blev hämt mat på kina restaurang, mmmmmmmm vad gott det var. Tog 4 små rätter. Men det värsta är att det är så mycket, så jag skulle lätt kunna äta i 4 dagar lunch och middag innan det tar slut.
För övrigt har jag tittat lite på friidrott och vilat.
Men nu gott folk är det dax för rygg läge snart. Kramar och vi hörs i morgon igen.

Inga kommentarer: