måndag 22 mars 2010

Måndag med mycket gjort!

Idag är det bilder på min lilla Myra som gäller.

Idag tycker jag att jag har gjort en hel del.
I morse började jag med att tvätta och innan det var klart hade jag tvättat 3 maskiner. Bytt gardiner i sovrummet, måste ha mörkare så man slipper vakna när det börjar ljusna. Man blir galen av det, nja, nu över drev jag nog, men du förstår.

Sen tog jag och dammsög i sovrummet och hundrummet, det är inte lätt på kryckorna, men det går, bytt i alla hundbäddar blev det oxå. Härligt när det blir god lukt och inte hundlukt.

Turid och Rolf har varit hit, och Turid och jag var ner och handlade, fatta vad värdefullt det är att få hjälp med det.

Vila och stickat har jag oxå gjort. Middagen idag blev vi bjuden på och det blev pizza. Lättsamt.

Milou och Ripa har varit ute på gården och grejat lite. Har tränat lite pipa med Mille idag oxå. Blir bättre och bättre.

Sen när Tobbe kom hem från jobbet var det dax för att hämta ensilage, då passade jag på att ta en "promenad" med Myran, så tog jag dessa bilder, Ja jag hoppade fram och hon fick springa lös, härligt, verkade hon tycka.

Idag fick jag ett mms och där fick jag se en bild på en underbart vacker klack matta, och det stod att den var min, fatta vilken tur jag har som har en vän som Birre, som gör dessa fina saker. Tur att jag håller på att sticka ett par strumpor till henne. I morgon kommer det bild på den.

Kramar på er där ute.

Inga kommentarer: