onsdag 17 mars 2010

Onsdag och 300 inlägg!

Rhea våran argbigga, men mycket pigga och vakna hund. Hon är i alla fall söt som skrutt.

Fatta jag gör nu mitt 300 inlägg, helt otroligt. Att ni orkar läsa, och helst just nu med såååå mycket ointressant, fast idag har det ju hänt något, ni kommer att kunna läsa om det strax. Nu tänker ni, vad har hon nu hittat på????

Idag har jag fått eller köpt 2 stolar på hjul, är bra att ha i köket tex, för bära saker när man hoppar på kryckor är ingen hit. Det var Turid och Rolf som har hittat dom på Erikshjälpen.


Idag har jag faktiskt tränat lite hund, ja inte kan vi göra mycket men detta var vad vi gjorde: Ripa fick träna lite apportering och ligg med pipan, det gick bra men hon är ju inte precis någon dröm apportör, men hämtar någon gång och aldrig lägga ut mer än två, för då lägger hon av. Men pipan funkade bra tycker jag. Jag sitter bak i min bil, så skulle hundarna komma på något annat så har jag inte en chans, men inte gör mina älskade doggar det.(Ha ha ha).
Efter Pipen var det Milous tur, vi började med att träna ligg med pipan, första gången men tycker ändå det gick över förväntan, sen var det dummy apportering för honom med började kasta en och sen två till sist hade jag kastat ut 5 st och han letar hämtar och kommer in med dom, mycket nöjd matte, vi tränade lite håll fast oxå.  Han är rolig att träna den lille mannen.
Till sist sparade jag Myran med tanke på om jag skulle sakna någon dummy, hon hittar dom alltid,(skryt), testade henne på ligg med pipan när jag skickat henne på apport, hon stannar direkt och lägger sej, så det sitter bra på henne. Sen kastade jag ut 8 apporter och sen fick hon leta och hämta, hon är sååå duktig på detta, och underbara avlämningar också har hon.
Efer detta blev det in i duschen och vila för mej. Hundarna låg ute någon timme, varmt och härligt som det är ute.
Idag är det 3 veckor sedan operationen så det bör vara bara 5 veckor till ny röntgen, och att jag får börja gå träna. 9 veckor tills kryckorna ska väck. Härlig nedräkning.
Nu blir det kramar på er, och Bettan! Jag ska sätta mej och sticka vidare på du vet vad.

1 kommentar:

Bettan sa...

Ja det är bra Ulrika. Sticka på du. Kan man sticka ett namn oxå? Vore väl kul tycker jag.