måndag 15 mars 2010

Måndag och ett gott skratt!

Denna bild var det första jag såg i morse, så fatta vad jag skrattade, tårarna rann. Tack Bettan för bilden på Athos.

Idag har väl gått sin gilla gång, Tobbes föräldrar och systerson har varit hit och grejat lite. Turid var snäll och följde med mej och handla, det var värdt mycket det.

Tobbe har hämtat hem ensilage idag igen, efter jobbet och jag var väg vakt som vanligt.
Sen har jag faktiskt tränat lite med Ripa, måste kolla mina gränser lite.
Det var roligt, men vi gjorde inte mycket. Det blev lite bakom och platsliggning, sen lite ligg och stanna. En inkallning och några dummy apporteringar. Duktig tjej och nöjd matte. Ska fundera ut lite hur jag ska kunna träna hundarna lite, under dessa veckor med kryckor. Kom gärna med förslag, snälla!

Sen har jag en stor fundering ang vita faran.
Just nu går vi så bra ihop, hon är lugn och sansad. Ligger gärna brevid mej och sover som en lill gris. Igår när jag grejade med hennes tassar, så somnade hon i mitt knä.
Fatta detta och när hon åker med mej i bilen lägger hon sej och sover i framsätet, där hon normalt brukar sitta och flämta och det riktigt rinner saliv ur munnen på henne. Jag blir inte klok på detta. Har ni några funderingar ang detta, skriv gärna ner dom eller ring!
Nu i kväll har Milous tjej Kalla varit hit och vad dom har busat, så nu är han nöjd. Ska få lite mat nu, sen lär han somna på direkten.
Själv har vi ätit ost och bacon korv och mos. Går inte att begära för mycket alla dagar.
Nu säger jag klart slut för idag. Kramar i massor till er alla mina vänner!

1 kommentar:

Wellegårdens Kennel sa...

Vilken bild! Fantastiskt! Nu har jag äntligen lyckats med konststycket att lägga till dig i min blogglista! Kram