onsdag 14 april 2010

Tisdag med orkeslös kalv och en ny igen!

Nej nu får det bli så här!
Bettan undrar om jag har fullt upp.
Fullt upp??!! sa Bill
Fullt upp är ordet: sa Bull.
Oj oj oj
Kalven som föddes i söndags kväll är absolut inte bra.
Jag stöd matar, håller honom varm och masserar honom, kanske inte
stavas så, men vem bryr sej just nu!!!
Inte jag i alla fall.
Gör allt i min makt för att han ska må bra.
Kl 13.30 kom det en kalv till, tror det är en kviga,
o måste säga, att så pigg som den var efter
1 timme har den andre aldrig varit.
Så jag har varit uppe i natt och försökt gett
den lille mat.
Har nästan inte sovit något själv, och har jag
lyckats somna, ja då har jag drömt om???
Ja just det kalvar.
Hej för nu, måste fixa med hundarna, ta medicin och lägga mej igen,
 för om  en och en halv timme ska det vara välling igen!!!

2 kommentarer:

Marie sa...

Glöm nu inte bort att tänka på dig själv också!!!

kram

Bettan sa...

Ok, då förstår jag att du inte har tid att skriva. Men kan du inte ta me dej datorn ut då? Å håller med Marie,kom ihåg dej själv oxå! Kramar