måndag 26 april 2010

Fredag em och lördag med venissage!


Nu blir det först några bilder från Milous träff med Roy.










Visst är han fin Roy. Och beter sej inte som en vanlig Collie heller. Han har en motor som en schäfer. Och matte som skulle ha en lugn och försiktig hund! Ha ha ack vad hon bedrog sej.









Träffen gick i alla fall utmärkt, och Roy uppskattade Mille som det verkar. För han lyssnade på vad han sa.









Dessa filurer hälsade vi ju på nästan varje dag!











En underbar bus kompis hittade Milou i Wilda!











Och det verkar som om Wilda tyckte detsamma!











Så detta är vad Milou har ägnat veckan i norr åt.

Ja på fredag la Evis ett spår åt honom, och då var jag riktigt bekymrad, han var helt vild och galen, men spårar bra i alla fall.
Mhyrhan fick en patrull stig med ljud. Hon tog det jätte bra och sen följde hon verkligen upp det.






På lördagen var jag bjuden på venissage av min tremänning Mikaela.
Oj vad mycket fint det fanns, och mycket folk.










Visst är den helt underbar!!!












Så många vackra saker!












Fåglar är lite av hennes speciallite!











Här är konstnärinnan själv!

Efter detta var Evis och jag ut och tränade hund igen. Nu la hon ett svårare, och längre spår åt Mille, och det fick ligga medan vi gjorde en längre patrullstig åt Mhyrhan.
Med både vind och ljud, men det var inga svårigheter tyckte hon.
Milles spår låg lite över 1 timme och hade många vinklar. Men idag var han ganska sansad, han är ju bara 1 år måste man komma ihåg. Spårar och jobbar bra, även i tappt.

Efter detta blev jag utbjuden på restaurang kick saloon tror jag den hette, oj vilken god mat, kyckling, kött och korv spett, med klyftpotatis och vitlökssås, och såndär avokado gegga, salsa, bbq sås och vitlökssmör. MMMMMMmmmmmm vad gott det var.
Sen tog vi efterrätt jag tog en brownie (vet inte hur det stavas heller) med glass. Sen blev det soffan och tv.
Tack alla för en underbar helg. Tack även Iris och John som bjöd på fika. Kramar till er alla.

1 kommentar:

Liza sa...

Åh vad vackra saker! Där hade jag med velat vara med och tittat. Sen...vilken underbart söt liten present!! Helt underbart ljuvligt söt :) Snusa på det där speciella stället alldeles ovanför mulen från mig, kan riktigt känna hur mysigt det känns och doftar :)
Kramar från oss