måndag 12 april 2010

Måndag med ny kalv, och mycket styr!


Jaha detta hände igår kvällst. Det kom en liten en. Får väl avvakta och se om allt går bra. Vill inte ropa hej......
Alex och Marlene var här och tittade oxå. Lite roligt var att Alex sa att det var en tjej och hon döptes till Ylwa, och idag, ha ha, en pung där bak, så det blir nog en Robin ändå.

Men det är alltid roligt att få vara med när nya liv kommer till världen.
Vill oxå passa på att gratta Birre till hennes nykomlingar, vi satt i väntans tider samtidigt, men hon fick fler. Hmmmm.
Denna syn mötte Bettan i morse fån hennes altan!!! Vad säger ni om det.

Har nu varit ut och stöd matat lillen, och tänkte göra det tills jag ser att han äter som han ska. Man är ju som värsta hönsmamman.
Så nu håller jag tummarna för att allt ska gå bra.

Själv har jag ringt sjukgymnasten och bokat en tid. Ska väl få gå träning efter stads resan hoppas jag.


Här ligger Bettans hundar och myser i solen på just den bryggan som syns på bilden ovan.

Arbetarna är här och sliter som vanligt. Är så tacksam nu när jag hoppar på kryckor.











Sally i vårsolen, och snödroppar framför tassarna.

Middag idag blev en sallad, är ensamen, så då kan man passa på.

Har fått däcket på plats på bilen och fatta nu går den tyst och snällt. Som om han vore ny.

Annars har jag faktiskt grejat lite med korna, städat lite på toan och stickat lite.

Nu blir det eldning, kalv skötsel, (fast han vill inte äta nu, så jag hoppas på att det är för att han får mat och inte för att han är orkeslös, )och tv.
Kramar och hej för nu!!!

1 kommentar:

Marie sa...

Hur kom Bettan på jobbet då?? ;-)

När rullar du hemöver och hur??

Kramar