fredag 30 april 2010

Fredag och sista dagen på månaden!


En lite och galen lillebror!

Idag har jag varit ganska lat. Kalv matning, dammsugning, och mjölk hämtning är väl vad jag gjort. Detta har jag hämtat åt en kalv som har en mamma men inte äter nog mycket, det tar en timme morgon och kväll för att få i honom maten! Vad han heter? ja du Bettan det kan du fundera på.
Dom andra kalvarna är nu döpta också, min heter Stjärna och pojkarna Bosse och Åke
Duschat har jag oxå lyckats med.


Sista april! Här firas det inte på samma sätt som hemma. Knappt alls faktiskt.

Idag för 25 år sedan föddes min schäfer Korad Lp I Briahlz Arro, vilken hund och vilka minnen. En mycket speciell och underbar herre.
Oj, vad saknaden blev stor när man tänker på det.

Nu ska vi åka ner på Tibro och äta. Vet ej än vad det blir men mat skulle jag tro.

Ha en bra valborgsmässoafton!
Många kramar från oss på farmen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan väl heta Bertil kanske?

Liza sa...

Härligt härligt med vår :) Här regnar det av o till men vi har städat undan i trädgården iaf men jag såag varken knopp eller liljor hos mig, haha
Kramar