onsdag 7 april 2010

Onsdag 6 veckor gjorda och kvar!


Bilder från igår! Svårt att se, men Myran har en tjädertupp framför sej.

Ja då var det onsdag igen, min bryt dag. Så nu är det 6 veckor på kryckor. Så är allt som det ska så är halva tiden avklarad.
Nu hoppas jag på tid för röntgen om 2 veckor.
Och då mina vänner kommer jag hem över och vill umgås!





Bättre bild på tuppen! Visst är dom vackra!

Idag går tvättmaskinen för fullt igen.
Jag sitter och kollar lite priser och sådant på bildelar till bilen. Måste ju fixas inom en månad. Men dom flesta delarna är ju inte så dyra.








Här du Birre, inget intresse??!!

Har nu fixat lite med Tobbes räkningar, är ju mitt ansvar för det mesta.
Har även hämtat däcket, som jag har bytt 400 kr fattigare.

Nu är hundarna ute och jag håller på att skriva ihop ett litet häfte om viltspår. Roligt, men det är mycket som ska med, och det är lätt att glöma.
Ska ju starta en kurs i Sveg den 22/4 och ha en föreläsning i Järvsö 21/4 i detta ämne.
Tre tjejer som vilar och en uggla i mossen.

Middag idag? Köttfärssås och spagetti. Mums för magen.

Funderar på att anmäla Milou till utställning i Jönköping i Juni. Men hur många dagar och vilka???

Milou har idag hittat en kosvans, fatta var han hittar allt, men han tycker den är god och jag vill vomera. Attans räv och hitta saker åt min hund.

Idag har jag sett en bofink nej det var flera, önskade jag vore bättre på fåglar, men det blir väl bättre, tror jag ska köpa en bok i detta ämne.

Tobbe och Alex är och hämtar halm och ensilage. Så att det finns mat hemma åt djuren när herren i huset åker till Norge.

Själv har jag just varit och handlat, och ska nu sätta mej i duschen. Sen blir det tv och stickning.
Kramar och njut av hela knän, ni som har det.

3 kommentarer:

Liza sa...

Åh det måste vara kungen bland skogens fåglar det, de är ju bara såå fina dessa tuppar. Hoppas det inte blev nåt farligt sår på Ripa för nog kan väl en tjäder bita rätt hårt va?
Herregud vad tiden går...6 veckor redan :O
Gissa om jag blev sugen på viltspårskurs :) men jag får väl vänta ett år kan jag tro, hihi...
Hm...kosvans...jag vet, du får göra sån där soppa på den ;) Just ja...oxsvanssoppa heter den ju, gööörgo.
Många kramar från oss och du, det lät skönt det där med att sitta i duschen :)

Sussa sa...

åh kurs! skoj skoj! kan man få lära sig gå öppenklass spår?!
behöver fixa det med knytta :-) valp-sugen nu ;-) :-) hihi

krya på dig snabbt så du kan hjälpa mig :-) ;-)

kram kram

lillnisse sa...

du kan inte vi gå ett anlagsprov till vårn :)