söndag 11 april 2010

Söndag, sol, Marve och vår bilder!


Jaha inte blev det bra, men får gå ut och ta ett till så småningom. Ja detta är i alla fall Marve som äter.
Han är så rar. Men när jag kom ut i morse, var han inte speciellt hungrig, så han tuttat nog under natten, och får det oxå, härligt i så fall. Han är pigg och busig.
Annars lugnt i fjöset, ingen nykommling än.

Tobbe ringde igår och resan hade gått bra, skönt.



Underbar bild från abborrtjärn, detta är väl vår tecken om något. Och snart är jag där. Ha ha.

Vad har hänt idag. Ja arbetarna har varit här, och då blir det lite stökigt här. Ni vet ju hur jag är.








Gammel kon och Marve! Gulliga tillsammans eller?

Suttit ute i solen och myst, har jag gjort, varmt, humlorna surrade, och flugorna satt på väggen o njöt.
Många fina blommor som lyser med sin färg oxå.





Fatta vilken färg!

Idag har middagen köpts på pizzerian. Arbetarna ville ha det.








Visst var den vacker!

Nu håller jag på och eldar. Ska strax hoppa, ha ha, i duschen.









Snödroppar på gräsmattan!

Sen är det en sista koll av fjöset, och ge vatten och kolla att Marve inte är hungrig.









Ko hage, nu helt snö fri. Förstår om korna längtar ut! Men nu måste kalvarna komma först.

Sen blir det väl tv och stickning i kväll.

Kramar och ha det bäst.

1 kommentar:

Liza sa...

Åh kalvar är väl bland det sötaste som finns, för att inte tala om det där speciella stället på mulen som bara är det mjukaste som finns att snusa på...så snusa där från mig :) Kan riktigt känna doften :)
Bor vi i samma land?? Humlor? Barmark? Hm...avundsjuk? Oja, haha men här har det också tinat på rätt bra men...än är det långt kvar till humletid.
Kramar från oss alla.