tisdag 30 juni 2009

14 veckor!

Ja idag är det 14 veckor sedan Milou föddes, fatta vad fort tiden går. Hos mej har han varit i 5 veckor. Han växer så det knakar, igår vägde han 15,5 kilo, så det är ingen lill pojk längre.
Idag har vi tagit en promenad på byn och träffar förstås några människor, han är så lugn och sansad, han hälsar sen är det bra. Går i koppel bra ja nästan för bra. Vad har jag gjort som fått en så snäll valp, är det något lurt med detta?? eller har jag bara tur.
Han sköter ju alltid sina behov ute, från första dag, han talar verkligen om ifall han behöver gå ut. Det är ju super bra. Han leker snällt med sina saker, bär dom in och ut.
Har nu lärt sej att kliva upp själv i soffan, så det gör han med stolthet.
Idag har han spårat blod igen och det gick bra och snacka om roligt när han hittar klöven. På eftermiddagen började det åska som bara den, Myran och Milou låg i tv rummet och sov, jag grejade i köket. Efter det skulle jag lägga mej och vila lite, eftersom jag jobbar i natt oxå, tänkte att nu blir dom väl lite fundersam på åskan, för det dånade på väldigt bra, men icke, fick inget sällskap i sov rummet, utan dom sov vidare där nere, Det är ju jättebra.
Idag på morgonen har Sixten gått ett öppenklass viltspår och han fick en väl förkänt 1:a. Grattis!
På kvällen fick Myran gå det spåret, det var då dryga 26 timmar gammalt, det gick bra, men hon känns lite ringrostig och är ju inte den bästa spårhunden, men ska lägga ner lite mera jobb på det nu, så hon får gå lite mer på eftersök till hösten.
Nu ska jag jobba vidare. I morgon startar jag en ny eftersökskurs här i hogdal, det ska bli roligt. Kramar och ha det bäst.

2 kommentarer:

Ingemar sa...

Frun i huset är rund och trind;) Vi har det bara toppen iaf.... Roligt att det går bra med valpen och jag tror att tur det har man gjort sig förtjänt av så........ Du kan väl höra av dig när det närmar sig provdax om jag kanske kan få smyga med där och gå ett anlag:)Raja börjar väl mogna, sakta men säkert:)

Liza sa...

Åh vad härligt med en sådan valp :D Hoppas det håller i sig. Kul att Sixten grejade det :D Har jag tur så har jag fått tag på en klöv så jag kan börja träna igen....är ingen hit utan klöv ;D Är lite avis på de som ska gå kursen ;) Vill gå igen :D Hoppas ni får det lika roligt som vi hade :D Sommarkramar från Liza o Rocky