torsdag 11 juni 2009

Viltspår!!!


Hej och ursäkta. Orkade och hann inte skriva igår.
Efter att ha sovit lite åkte jag och hundarna till Sveg för att luncha med Birre, och mys umgås. Vi var på kondis och åt sen åkte vi på klubben och busade hundar och Ripa fick mysa med sin andra matte lite.
Efter detta åkte jag till skogs för att stötta upp spår läggarna. Birre kom även dit efter hon gjort några ärenden. Då fick jag se hennes underbara handarbeten, vilka jobb och lyckost dom som får dom.
Sen var det dax för mej att jobba lite oxå.
Började med att döma Ville en lagotto, en mycket duktig spår hund med stora möjligheter tycker jag.
Han blev Gk.
Efter honom var det labben Sixten. Ang honom behöver man inte säga mycket, han spår som en gud självklart Gk.
Sen var det foxen Oknytt, vilken liten ärtig hund med korta ben, hon jobbade hårt och hade många svårigheter på sitt spår, troligast det besvärligaste och svåraste spåret. Hon blev Gk.
Sen var det en kärleks tur.(alla vet vad jag menar). Han är en helt annan hund sen jag såg honom sist, det var aussien Rockey. Vilken skillnad som spårhund bara. Vilka framsteg. Han jobbar, jobbar och åter jobbar, vilken arbetsmotor. Han blev Gk.
Då hade vi en liten herre kvar det var springern Birro, han spårar lugnt och sansat, han kan gå hur långt som helst. Verkar även ha ettfint stötjakts sök, när han var lös en stund. Han blev självklart Gk.
Ja alla fixade detta med glans, nu är det bara att fortsätta och gå upp i öppenklass. Grattis alla mina älskade kursare och mången tack för den underbara blomman.
Ikväll fortsätter vi spåra och Milou ska vara hos Bettan, där av bilden med Athos bus. Kramar i massor.

1 kommentar:

TvåÄndsStickan sa...

Du ska inte underskatta dina stickade verk, dom är OXÅ underbara. Tänk på att jag hållit på i 5 år och du i 2 mån, lite skillnad. KRAM och tack för i går!