torsdag 11 juni 2009

Viltspår idag igen!!!


Detta är typiskt tjejer tycks Milou säga. Det är Jenka som är på bus humör, och han tackar ju inte nej. Jenka är en av Birres hundar, dom träffades igår.
Glömde tala om att igår gick Milou sitt första blod spår. Det var 25m och jätte spännande, och sen, vad kul klöven är. Han tycker spårning är roligt.
Idag har jag börjat med att städa bilen, men det blev bara bak hos hundarna som blev klart. Men den blir nog ren så småningom.
Milou har varit hos Bettan och hennes pojkar idag, medan jag varit till Sveg och dömt 4 viltspår anlag. Dom som var kvar att döma från kursen alltså.
Jag började med att döma foxen Wilda, hon är jätte duktig, och är nog redan klar för ett öppenklass spår.
Efter det kom Soya gråhunden, med matte som inte alla dagar tror på sin hund, men hon är en super bra spårhund som arbetar i behagligt tempo, njut av din underbara hund :-)
Sen kom Ludde som är en golden, och han liksom Soya spårar lugnt och fint, han har en otrolig arbetsmotor, så där har matte mycket roligt att ta ut.
Sist men absolut inte minst utan tvärtom kommer Zack (Zacke) blandras mellan jämthund och leonberger. Han till och med överraskade sin matte med att gå sakta och ordentligt, även han är otroligt spårsäker och nogrann, han tappar aldrig bort sej.
Nu tycker jag ni ska satsa på öppen klass alla, det är super roligt. Soya ska testa ett spår som legat i 24 timmar i morgon. Väntar med spänning på att höra hur det gått.
Tack alle sammans för blomman, det värmde i mitt hjärta. Men vi ska väl träffas och träna lite annat oxå, eller?
Milou hade enligt Bettan skött sej bra, och hon var så snäll och skjutsade hem honom. Tack min vän för det. Nej nu ska jag lägga mej, och tror den grå hajen ska få ligga hos mej och mysa lite. Kramar i massor till er alla.

1 kommentar:

Liza sa...

Det låter som att resten också blev godkända :D KUL!!!! Och lilla Milou var ju helt underbar :D Och vilken spårhund.....eller var det applåderna som lockade ;)Hoppas att "mitt" spår var OK för den lilla....jag och "älgkliven" ;D Ha en trevlig helg du o vovvarna :D Vi ses snart igen hoppas jag :D Kramar