fredag 3 juli 2009

Lat? Har inte orkat skriva!


Ja nu har jag slarvat och inte orkat skriva på några dagar. Ska väl sammanfatta dessa dagar.
Onsdag startade jag en viltspårkurs, det var 8 som kom då men lär väl läggas till minst ett par ekipage. Det var roligt att se och träffa nya hundar. Vi kommer att ha kursen den 17-19/7. Är någon mer intresserad så hör av er.
Igår var jag i Ljusdal hela dagen, lade ut ett par blodspår åt Wilda och Sampo. Sen var vi till Grophamre och kollade in min gammel mormor och morfars hus, det var roligt, har inte varit där sen jag var 10 år. Men jag kände vart man skulle åka, knepigt. Sen var Evis och jag till Nyåker, där John och Iris håller till på sommaren, där fikade vi och myste ett par timmar John och jag bestämde att vi skulle äta surströmming någon dag. Det är bara vi som äter det. Evis och Iris fixar inte det!!
Sen var det dax för lite hundträning, hjälpte till med bevakningshundarna, dom fick stilla sittande bevakning, hantering och patrullstig med vind. Myran fick göra ett par sök och Milou fick busa med Ros-marin och Dragon i flera omgångar.
Sen vid 21 åkte Evis och jag och gick spåren, och det tyckte jag hundarna löste bra, speciellt Wilda, men Sampo har mycket mindre vana, så han blir bra om matte lägger ner lite jobb på det.
Var hemma i hogdal igen vid 23.45.
Idag har Carina med hundarna Reddy, Sippo, Ronja och valpen Acke varit hit och hälsat på. Vi var till sångsjön och myste med hundarna lösa, så dom var väldigt nöjda när jag kom hem. Nu är det strax jobb dax.
Har lagt in många nya bilder på hemsidan så det är bara att in och titta. Kramar och nu ska värmen börja på att ge sej så då kan man träna hund på ett annat vis.

1 kommentar:

Liza sa...

Låter som du har haft det härligt "lata" dagar ;) Fast visst är det skönt att ha nåt att göra, men jag blir alltid "lite" slö när det äro så varmt. Surströmming...mums :D Det måste jag också äta snart....är ju såå gott :D Annars ang min "buse" så kör vi på med linförighet, sitta o ligga kvar osv. Ha en fortsatt trevlig helg :D Kram