onsdag 15 juli 2009

Hundträningsdag!


Så här glad blev Wilda idag, när hon fick ett 1:a pris i ökl viltspår med hp, järnspikar vad bra hon gick. Det började dagens hundträning.
Fast det är klart jag lade ut ett människospår till Mhyrhan allra först. Så hon fick gå det efter Wildas jobb. Hade lagt ut 8 apporter, med 100 stegs mellanrum, hon gick väl så där, mycket bra bitvis men, ja jag vet inte??!!
Sen var det min Myra som fick köra lite sök, ett par kom ihåg rullen skick med öppen figge, för att hon inte skulle blinda alltså. Sen tog hon 4 figgar med bra fart och sök och underbar rulle tagning. Hurra, tack för din tanke ang detta Evis.
Ripa fick också ett par skick och hon gick över förväntan, kunde lämna figge efter inte allt för lång stund.
Milou fick oxå testa detta, Evis la sej i skogen och vi bara gick, Milou gick lös och helt plötsligt så hände det, som det heter, lukt i näsan och han drog och hittade figgen, han blev verkligen glad. Gjorde detta en gång till och då tog han spåret en bit bla över en väg och sen vindade han in henne, han tyckte detta var mycket skoj.
Efter detta åkte vi och körde lite lydnad. Ellika och Lexie tränade inför ettan nästa fredag, vi kollade lite på ligget och linförigheten, pratade om lite olika övningar som går att göra för att förbättra detta. Ripa fick träna lite oxå trots löp, och trot om ni vill men fria följet som varit skit förut funkade bra nu, ja riktigt bra för att vara hon, tränade oxå ligg ink och ställande.
Milou fick komma ut och träna lite oxå. Att gå bra intill mej, ligg träning, plats träning med huvudet i backen och sitt stanna kvar, det gör han nu med lite störning, Matte är mycket stolt över den lilla busen.
Myran fick gå lite fot och sen ligga plats, och jag gömde mej. Det gick ju bra som vanligt. (Kaxig).
Evis tränade Mhyrhan lite i lydnad också.
Sen efter alla var nöjda så åkte vi på Kårböle bystuga och fikade, för Bettan jobbade där idag, MMMMM vad god smörgås och kaka jag åt.
När jag kom hem var jag till Christer och fick titta på hans kurs förslag som verkade super. Är ni intresserad så kom och gå kursen, den verkar bli otroligt bra.
Nu ska jag packa ihop mej inför jobbet, disken ligger i blöt så den ska väl få sitt oxå. Kramar i massor och tack för en underbar dag.

1 kommentar:

Liza sa...

Åh det skulle ha varit roligt att se Milou när han hittade "figgen" :D Kul att han tycker det är skoj :D Kram