onsdag 22 juli 2009

Äntligen i södern igen!

Skönt att vara tillbaka hos husse tycker Ripa. Ja inte bara hon, utan vi alla är nöjda. Men nu får jag väl backa ett par dagar och redovisa för dom oxå.
Måndag: Gick ut två anlag på morgonen, sen kom borderterriern Judith och Jämten Taison och gick dom. Det gick bra för bägge och dom blev Gk. Sen vilade jag pga att jag skulle jobba på natten. Vid 18.30 började hundkursen i hogdal, och Milou och jag var först på plats. Oj vad roligt att få gå kurs. Jag tyckte han skötte sej bra, och var mycket duktig, för att vara första gången. Vi fick börja med att hundarna inte fick hoppa ur bilen, fast det blev störning. Sen var det att gå ordentligt i koppel, det var jobbigt i början, med tanke på att det var så många hundar där. Efter det skulle vi in i stugan en stund och prata. Då fick vi torka av hundarna, lägga dom i knät och ha dom lugn, sen fick vi gå in. Där skulle dom ligga snällt och vänta på nya direktiv. Sen gick vi ut igen o tränade lite sitt stanna kvar. Sen kom det bästa tyckte Milou, bus med dom andra valparna. Dom var stövaren Kaliber, tollaren Elsa, Snorpan så klart, am.staffen (tror det var en sådan) Kalle. Dom hade riktigt trevligt. Efter ett tag gick det även att kalla in Milou några gånger innan det var dax för jobb.
Där fick jag höra att dom tagit in vikarie för en som inte hade semester på tisdagsnatten, så jag tog chansen, och stack igår hit ner. Fick ju på det viset en extra dag, och fick ge husse en riktig överraskning
Vad som händer idag får jag skriva om senare. Glömde att säga att Milou och jag tränade inne igår kväll och han är bra faktiskt Vi tränade sitt+stanna kvar, ligg, tandvisning och plats.
Ha det bäst och sköt om er!!!

Inga kommentarer: