söndag 12 juli 2009

Gårdagen!


Ja detta är Alba och Rhea, det är så roligt att dom oxå är här och hälsar på.
Igår lage jag spår åt dom och lillebror som han kallas Milou alltså.
Rhea var lite ovan dom första hundra meterna men de återstående fem hundra gick bra tyckte jag, fick visserligen ett färskt älg spår över sitt och bytte, men gick lätt tillbaka och hittade slutet. Jag tyckte det var bra med tanke på hur få spår hon gått, men husse var missnöjd.
Sen var det Milous tur hans spår var väl ca 30 meter och han spårade mitt i kärnan gick av högst 30 centimeter. O själv klart var han super nöjd själv med att hitta klöven, den bar han hela vägen hem.
Alba hade jag lagt ett lite klurigt spår återgång, väg övergång och två bäck övergångar, klarade hon bra med tanke på att det är hennes första spår för året. Husse även missnöjd här.
På dagen sågade vi upp min stora rönn och så fick vi lite främmande av Christer och Snorpan, Milou blev glad och lite trött av det. Sen var vi på återvinningen med två frysar, en cykel, en motor, någon sorts fläkt och lite annat skrot som är kvar sedan den föregående ägaren.
På kvällen grillade vi, sen åkte vi en tur och kollade om vi kunde få se en björn, men det blev en bäver vi såg. Nu ska jag ut och lägga ett spår till Rhea. Alba ska gå rheas från igår och Myran ska få gå Albas från igår.
Sen får vi se vad vi hittar på för övrigt idag. Kramar.

1 kommentar:

Liza sa...

Jag tycker det låter som att de var jätteduktiga jag :D Kram