söndag 19 juli 2009

Rolig helg!



Snacka om att falla för tjejer, eller???

Detta kort är nog en månad gammal och det är Marie som tagit det, och visst är den riktigt rolig!

Helgen har ju gått i viltspårets tecken. Det har varit väldigt roligt med många duktiga hundar.

Det var 9 stycken hundar, som i fredags och lördags slitit i värmen och idag i blötan. Bra tycker jag även ägarna har gjort det. Det har blivit många meter i skogen i helgen.

Ska nu berätta lite om alla hundarna, som ni vet att jag brukar göra.

Tollaren Tottie som första gången var lite blyg för blodet, har verkligen vuxit under helgen och är nu faktiskt en väldigt bra spårhund, och matte tror jag oxå är väldigt nöjd.

Jämthunden Taison, är en ovanligt spår noga jämte som skött sej väldigt bra, men med en husse som har långa ben, och inte tycker farten är så snabb, men vi vanliga dödliga känner av farten.

Borderterriern Judit, är spårnoga och intensiv, gjort ett bra jobb med sina korta ben och dessa stygga marker, som vi använt bitvis.

Långhårs collien Roy. Hade en matte med stukad fot, men det löste sej med hjälp av andra deltagare, tack ni alla för det. Åter till Roys spårning. Är ju lite "karl" så markera måste man, men efter några meter så är det nosen i backen och jobb som gäller. Han jobbar mycket bra och lugnt under helgen.

Jämten Ixu, om han nu hette det. Vad ska jag säga om honom, helt otrolig faktiskt även han väldigt spårnoga, för rasen och lugn och sansad. Han är ju trots allt bara 10 månader, ja han är jätte bra.

Långhårs collien Ribbon, har haft en ganska jobbig helg, med lite struliga spår och osäkerhet i det arbetet. Blev lite trött och svårt att hålla i. Men idag kändes det som det släppte, han fixade 600 meter väldigt bra, och matte var lycklig.

Labben Molle, han är snabb han. Men spårar väldigt bra, matte har fullt upp med att hinna med. Han har spårat till sej ett sår på nosen. Bra jobbat. Duktig och noga är han trots farten.

Finsk spetsen Tindra, spårar och spårar. Tycker detta är ett roligt jobb och så hittar man ju en tjäder vinge i slutet. Tror inte husse trodde på detta innan, men nu vet du.

Långhårs collien Tilly, hon strular nästan jämt dom första metrarna, men sen är det för det mesta klockren spårning.

Nu fattar ni vilka roliga och bra hundar jag haft på kursen i helgen. Nu är det bara anlagsprovet kvar för dom som vill. I morgon går två av dom.

Milou har oxå gått ett spår i helgen och det gick bra, han tycker det är roligt och klöven är såååå god.

Vad har jag nu glömt att berätta, ja säg det. Nu slutar jag för idag och vi hörs en annan dag. I morgon börjar jag och Milou en kurs. Kramar.

1 kommentar:

Liza sa...

Låter som ett kanongäng av hundar :) Kul!!! Vad gäller vi och vårt öppet så känns det på två vis. På ett sätt skulle det vara skönt att kolla av....och på ett annat vis inte. Hm, veliga jag. Fast skulle du vilja så.... bara för att vara säker...så.... Frågan är när och var? Kramar. Ps. Bilden är jättehärlig :D