fredag 24 juli 2009

Latmasken!

Nu har lat masken slagit till, när det gäller skrivningen på bloggen. Allt väl med oss här nere. Idag blir Milou 4 månader, och växer så det knakar. Fortfarande en väldigt snäll valp, med lite bus och nu börjar han tänka lite själv som det känns.
Vi sköter om djuren och är i ladugården, Milou vill gärna vara ute i hagen och reta kor och kalvar, han har inte förstått att dom kan vara farliga bak till också, utan han tror skallen är värst. Så det lär väl hända en vacker eller regnig dag, att han får en spark alltså.. Hans tänder har börjat på att ramla ut oxå.
Här på gården finns det alltid jobb som ska göras, så sysslolös är jag inte.
Njut nu av livet och kramar från oss.
Igår var vi och tittade på en jätte söt liten valp som heter Ofelia tror jag det var och hon är en ja vad är det nu Åke? Basset fauve bretagne tror jag!!??
Milou var i förrgår och busade med Arrak igen, nu är min lilla buse snart lika stor honom, och han är ju en ganska stor golden hane. Kram igen.

3 kommentarer:

Inger sa...

Jag hör att Milou är i samma fas som sin syster - snäll, men börjar bli lite busig. Och tappar tänder! Igår la jag på mattorna, för jag trodde vi nått klarhet när det gäller var man ska pinka - men hur fel hade inte jag. Med en gång blev det TVÅ nedkissade mattor. Nåja, de var väl inte precis rena ändå, så de får gå i tvätten, men skönt ska det bli när man slipper torka pölar.

Grattis från syster Yster till brorsan på fyramånadersdagen

genom matte Inger

Liza sa...

Skämt å sido....trodde du var på semester ;) men hoppas ni har det skönt och bättre väder än vi idag....regn!
Milou blir nog en ståtlig herre det :) och snygg!!! Ska bli skoj att se honom...var ju ett tag sen.
Hälsa "guben" din o pussa voffsingarna från oss. Kramar

Ingemar sa...

Det är bra att det är fler som är lat så man slipper få dåligt samvete:) Hoppas allt är bra med er iaf