torsdag 26 februari 2009

Fullt upp!






Idag har det varit en sådan där dag när man har tusen saker (nästan) som ska göras. Det började med att det kommit snö i natt så man måste skotta gården, huset såg ut som ett bombnedslag efter omsättningen av blommorna. Så jag måste städa upp och då passade jag på att ta hela huset, och diska måste man ju. Sen kom Marie och vi skulle träna hundarna lite. Myran blir såååå glad av lite på hälsning, det är allt för sällan tycker hon. Vi åkte till Ica och tränade där fullt med folk och rörelse. Myran fick träna linförighet, framförgående, läggande, inkallning, apportering och kryp. Det gick väldigt bra, mycket nöjd med henne. Hon låg även en platsliggning. Bra hund. Marie tränade Siri och där var det skillnad hon var mycket lugnare i sitt framträdande, fast lite bus hittade hon på. Tanija var väldigt följsam,väldigt duktig. Marie önskade jag tränade lika mycket som du, du gör ett bra jobb.


Efter träningen så åkte vi och tillade på Johan som åkte Härjulfa, han var jätte duktig tycker jag, fast han var inte nöjd med tiden, men vårat skidspår är tuffare än de dom har i Älvros.


Åkte sen på biblo och lånade lite ljudböcker, det är aldrig fel.


På kvällen var jag till Kölskillre och hade hund kurs, Vilka underbara deltagare och så engagerad i sina hundar, bra jobbat.
Nu ska jag sätta mej framför tvn en stund och sticka lite. Kramar.


Inga kommentarer: