söndag 1 mars 2009

Lite att rapportera!


Hej. Jag har inte haft så mycket att rapporterat, men nu har jag väl samlat ihop lite. Fredagen då var jag till Sveg på tävlings kommitemöte och så fick bilen bada lite. På kvällen hade vi hundträning i hogdal och vi körde gruppträning hela kvällen, väldigt nyttigt och jobbigt för hundarna. Jobbade på natten, sen på lördag eftermiddagen åkte jag till Kölskillre och hade hund kurs. Dom jobbar bra med sina hundar och om dom vill är dom blivande tävlings hundförare. Dom är väldigt engagerad. Sen var det dax för jobb igen. Längtar efter Rip pip så jag måste lägga in en bild på henne.
Idag har jag sovit förstås, sen var det hundträning i Kårböle. Bettan, Evis, Gerd och jag. Detta är det roligaste man kan göra, man får träna det man vill,ingen är främmande för något,och så får man hjälp och många roliga idéer och diskussioner Vi började med Evis och Mhyrhan dom skulle ha stillasittande ljud, roligt att planera och utföra. Gerd var figge och fick gå i väldigt djup snö, hon nästan försvan. Hunden skötte sej väldigt bra och Evis oxå. Vilken utveckling sen sist jag såg henne. Hon var även lugnare hela hon. Efter dom var det Tajjs och Bettans tur, dom körde rulle hantering och det var han så duktig på att vi började med på vis, och sen fick han göra ett par sök skick med lös rulle. Vilken hund Bettan. Nu är det dax att jobba lite med det sista i lydnaden också,så tar vi och tävlar lite. Gerd och Ghethings (kan han nog heta, eller stavas menar jag) tur, dom rulle tränade oxå lite först och han ska kampa på påviset,oj vad stark han är ingen lill pojk precis som jag tidigare sagt, sen fick han några riktiga sök med, han gör verkligen sitt jobb, han utstrålar ett lugn innan matte skickar honom, som man tror en border inte kan utstråla. Efter dom var det Myrstyrs tur, hon skulle köra sök, hon fick börja med ett ganska långt tom skick och hon blindade minst tre gånger, hon blir lite över tänd tyvärr. Detta måste arbetas med eftersom vi är anmälda till tävling den 3/5 hemma. Sen skickade jag henne på riktigt sök och hon jobbade och jobbade, men hittade inget, tillsist kände hon något och hoppade upp på ett bil tak. Det var ingen bil som används, då fick hon tag i figgen som låg bakom och brevid bilen, lyckan var gjord. Nästa skick jobbade hon bra på kollade så inte Evis satt uppe under taket på garaget som hon gjorde en gång. Men nej hon markerade sen på en dörr och tog rullen det var bra och duktigt gjort, och där var Evis. Duktig myra. Bettan och Athos körde oxå sök och började med tom skick, han var duktig för han blindade inte. Sen gömde sej Gerd innanför en dörr och där fick pojken problem men jobbade bra och löste det till sist, vilken kille. Sen fick han ett par skick till, sista var innanför en annan dörr och det gick bättre men då fixade han inte rullen, men man behöver inte bry sej i allt. Evis tog ut Mhyrhan för ett "sök" i koppel och hon markerade vart figgen var väldigt bra. Vilken lyckad dag och dessa vill man ha många av. Vill oxå tacka Astrid än en gång som bjudit på middag idag oxå Kålsoppa mums. Nu är det sista natten som jag jobbar igen, sen ledig i nio, åker väl neröver i morgon, så nu måste jag packa det sista. Njut av dessa fina dagar. Kram Ulrika och en nöjd myra.

Inga kommentarer: