torsdag 12 mars 2009

Otrolig hund!


Måste skriva lite till idag. Minns Ripas födelse som igår, jag var med och hon är född med kejsarsnitt. Dom var 8 valpar i kullen och jag hade möjlighet att följa dom på nära håll. Ripa var minst och var svår att få fart på efter narkosen, och inga ljud kunde vi få ur henne då, men nu kan hon ljuda tycker jag och dom som känner henne. Men hon är nu mera en underbar dam. Har väl inte alltid varit så, var nära att placera om henne men är glad att jag inte gjorde det. För idag när matte är frisk så är allt mycket bättre, hon är så känslig för vad jag känner, jag kan inte ens gråta i smyg vid en bra film utan att jag har en prickig kind mot min, hon är helt otrolig med detta.
Idag hade vi hund träning här i hogdal, tänkte jag måste ta med Ripa och testa henne lite efter gårdagen. O hon fick vara med och hälsa på Bettan som hon verkligen gillar,sen gick hon lite med mej, var med Anton ett tag och sen när Bettan tränade Tajj på stå så fick hon ligga plats med lite stök omkring sej och gissa hon ligger som om inget hänt, lägger ner huvudet på benen som hon alltid gör. Måste vara nöjd med det. Man måste börja någonstans. Den övriga lydnaden var bra om inte väldigt bra snabb och allert. Myran tränade lite följsamhet. Nu måste jag på jobbet. Tack alla som kommer på träningen det är verkligen roligt att vi är så många. O framför allt ni är ju så duktiga. Kramar från oss på rullan. Det är Ripa på bilden 3 veckor skulle jag tro.

1 kommentar:

Marie sa...

Ååååå vad glad jag blir!!Hoppas verkligen att allt fortsätter så för er och att hon inte belastar sig för det som hände och hoppas att det aldrig mer händer!!!

KRAMAR