lördag 7 mars 2009

Oj, vad dagarna rusar iväg!


Nu är det flera dagar sen jag skrev något sist. Förstår inte vart tiden tar vägen, men den går ju fort sägs det när man har roligt, så vi får väl skylla på det då. Dagarna går ju sin gilla gång. Djuren ska ha sitt, och hundarna. Så det har blivit promenader och lite drag för hundarna, men ingen lydnad, tänkte inte slita ut momenten som ska sitta inför tävlingen och inte jobba in något nytt nu när det är så nära, för hon kan ju bli för villad. Men det vet man inte men har man haft en Myra så vågar man inte pröva. Idag har jag däremot haft lite hund träning Myran fick köra sakletning, la ut 6 föremål och dom hittade hon gallant. Sen skulle jag ner på brukshund klubben här och träna Ripa tänkte jag, smart som man tycker man är. Men där var det blöta gräsmattor, så Ripa vägrade i sten att gå där. Hon är ju lite fisförnäm ibland, när hon inte får riktigt välja själv. Men vi fick så fint åka hem och träna och det gick bra, så nu tror jag inte det blir mer lydnadsträning för henne före Onsdagen. Nu väntar vi på att husse ska komma hem från fisket, så vi kan laga middag och få något i magen. Kramar, och på Måndag bär det av uppåt igen.

Inga kommentarer: