fredag 27 mars 2009

Tävling på lördag!!!

Ja på lördag är det tävling. Så jag tänkte jag åker till Mariestad och kollar planer och passar på att träna lite. Sagt och gjort igår åkte jag dit. Vi kom fram planerna var snötäckta eller halv gröna och lite sumpig. Försökte träna Ripa lite men icke, hon var seg som en deg, hon var inte det minsta road av att gå på gräset. Så nu får vi se hur vi gör i morgon.
Vaknade idag av blåst och snö på tvären, så hur ser nu planerna ut på brukshund klubben idag, och framför allt i morgon. Ja vi får se, vi åker dit och testar, eller i alla fall kollar.
Är det jag som påverkar min hund så att hon inte vill???? Skulle man låta någon annan tävla henne???
Men jag tror att kan jag få en bra platsliggning i morgon, och att hon ligger tryggt och bra, så är jag väldigt nöjd. Kramar i massor från oss i tvärsnön.

2 kommentarer:

TvåÄndsStickan sa...

nej lilla Ripa är bara lika fisförnäm som alla andra settrar som inte vill bli blöt om tassarna såvida det inte är jakt :-).

Ulrika sa...

Ja det är väl så. Just nu har det väl kommit ca 20 cm o här finns det inget som heter snöröjning. Vi kanske slår er med häpnad i morgon. Kram.