fredag 13 mars 2009

Härlig vinter dag!


Ja då var det dax för helg igen härligt. Idag har jag sovit med tanke på att jag jobbade i natt som var. Bettan och jag hade bestämt att vi skulle träffas vid hennes stuga och åka lite skidor och hundarna skulle få springa. Jag åkte dit lite tidigare för att elda lite så stugan skulle vara lite varm efter skidturen. När Betts kom så stack vi iväg i tjärn kanten och skulle ut och åka lite på myrar och i skogen. Helt plötsligt försvinner bara Athos rakt ner från att det var snö blev det ett hål. Det var ett in eller ut lopp till tjärnen. Bettan skyndade dit och drog upp honom, han hade inte tagit sej upp själv. Det var läskigt, men det gick ju bra. Så det var bara att vända tillbaka, och Bettan och hundarna fick gå in i värmen i stugan. Jag och mina hundar tog en liten tur till, men på vägen. Dom fick dra lite, och Ripa sprang framför mej och drog lite lite ett par gånger. Det kanske släpper och hon blir draghund :-) I morgon är det hundträningsdax med Evis, Bettan och Gerd. Kramar och ta det lugnt.

Inga kommentarer: