söndag 8 februari 2009

Bästa hunden!

Ja då var denna tävlingshelg över, det har varit roligt att träffa många hundmänniskor och framför allt sett otroliga lydnadshundar som man bara kan drömma om. Igår glömde jag att tala om att Ellika och Lexie fick ett första pris i lydnadsklass I med 161p och en tredje placering, Evis och Mhyrhan skrapade då ihop 123,5p. Idag fick Ellika 156p tror jag det var och ett andra pris men även idag en tredje placering. Många grattis till dej. Evis hade som mål i helgen att få poäng i alla moment och det fixade hon idag med 155,5p och en andra placering. Grattis till er också, nu blir det till att fundera på hur målen ser ut, när jag kommer hem nästa gång får vi planera, ha ha. Ripa då tänker ni, jo idag slog damen till och fick ett första pris med 168p och vann sin klass, vilken hund jag har va? Poängen såg ut så här Platsiggande 9 (Dk sitt), Tandvisning 10, Linförighet 8 (Vid sväng, sitter snett), Läggande 7 (Dålig framförning, dk läggande), Inkallning 9,5 (Avslut), Ställande 9,5 (Tog ½ steg), Apportering o (Spottar ut), Hopp över hinder 10, helhetsintryck 8.
Vilken hund måste jag säga igen, matte hur nöjd som helst. Har nu kommit fram till Tibro, är trött och Ripa lika som ni ser. Kramar från stjärnan och hennes matte och följeslagare.

1 kommentar:

Liza sa...

Oh vad roligt!!! :)) Ett JÄTTEGRATTIS till er från Liza och yrvädret.