söndag 22 februari 2009

Häst show!!!


Ja då var man tillbaka i verkligheten. Har varit i Göteborg ett par dagar, hos min lilla syster. Tack för en trevlig vistelse. På fredag kom jag till Göteborg vid 15, då gick vi lite i affärer, sen stack vi o åt, vi åt på en jätte trevlig restaurang, som har ganska billiga kötträtter, och det var hur mycket folk som helst, det var till och med kö. Vi åt gott, och njöt av att få träffas, sen var det dax att börja ge sej mot scandinavium och häst showen, tyckte det skulle bli spännande, men att det skulle bli en så underbar kväll kunde man inte ana. Det var ca 11 000 personer på kvällspasset, som började med dressyr till musik (hittade inte tyska y för det heter ju kyr). 15 ekipage i världsklass var där och snacka om det var vackert. Dom stora var där Louise och framför allt någon som jag alltid har velat se Jan Brink och Briar, fatta att jag sett dom i verkligheten, och dom gjorde mej inte besviken. Dom gjorde ett underbart framträdande, och det var deras sista på svensk mark. Dom har en tävling kvar och om det går bra där, så går dom till final till Las vegas. Sen skulle han ägna sej åt (alltså Briar) sin hobby, att betäcka ston. Och det är han väl värd. Sen var det lite hög hoppning, den började vid 22.10, så kvällen blev sen. På hoppningen var både Lars-Göran och Helena med så det var roligt att se alla de stora.

Igår var vi på bowling med min lillis kompisar, som var underbara männinskor, vilka kompisar. Linda och jag köpte med indisk mat hem och latade oss framför tvn, fram till att jag skulle hoppa på tåget hem över igen. Tobbe och Ripa mötte mej på stationen i Skövde, skönt att komma tillbaka. Hundarna blir ju glada, det är väl bra. Nej vi hörs mer sen. Kramar och så får ni en bild på Briar och njuta av.

3 kommentarer:

TvåÄndsStickan sa...

Tänkte på dig på fredagkvällen och hoppades att du hade trevligt oCH det hade du ju.
När kommer du hem? När ska vi träffas? Jag kan lära Ripa dra på skidor.

KRAM - hoppas vi ses snart.
Ps. på tisdag ska jag och kolla på valparna igen :-).

Marie sa...

Jennifer sa att hon var såååå "avis" på dig som fick kolla på hästshowen!! Det är ju jag med ;-) men jag är också glad för att det var bra och att du hade trevligt och roligt!!

KRAM!

Lillis sa...

Tack för en underbar helg! Ja Gothenburg Horse Show var verkligen en upplevelse som man sent kommer att glömma. Att se det live var helt magiskt. Det var kul att du fick träffa mina kompisar med. Ok att bowlingen inte var av så hög kvalitet, men stämningen var desto bättre. :) Ha det nu så bra syster yster!

Kram från Lillis