måndag 2 februari 2009

I städar tagen!


Åter igen en kall dag som varmast har det varit -15. Därför tog jag tillfället i akt och har städat och skött om blommorna lite. Hämtat ved också förstås, måste ju hålla värmen. Hundarna har mest latat sej, och varit i vägen vid upp rensningen. Myrans uppfödare Anci ringde och vi pratade bort en timme. Det är helt otroligt att jag haft hund därifrån sen 1997, så Scuba´s Benjamin Biedermann kom in i mitt liv. Åh, vad lycklig jag var då när han kom. Nu har dom Myrans systerdotter Pimm parad, och hon ska ultraljudas den 16/2. Spännande väntan. Man blir sååå sugen på en liten grå till. Nej nu är det jobbet som väntar. Måste duscha där eftersom inte mitt dusch avlopp vill släppa ner vattnet när det är så här kallt. Kramar från oss i kylan.

2 kommentarer:

Marie sa...

Vad skoj det vore med en liten grå till hos dig... =) Det är lixom du... KRAM

Ulrika sa...

Ja jag känner ju lika, måste nog fundera lite på det. Men har ju två hundar redan, visst Myran blir 7 men det är väl ingen ålder på en häst. Ripa blir ju bara 3. Finns det då någon bra orsak att ta en ny ny?????