måndag 16 februari 2009

Fullt upp!


Idag har det varit en dag som man inte tycker sej hinna med det man ska. Har gett djuren, krossat havre, hämtat halm, på hala vägar och bara resan tog över en halvtimme enkel väg, sen måste vi in till Hjo och köpa hundmat och passade då på att handla lite, och sen skulle djuren ha sitt igen. Men hundarna då inte har dom fått något annat än att springa lösa och det skapar vad jag vet ingen lydnad i alla fall inte på mina. Ja kl 19 var det dax för dom. Husse hade åkt på frimärksklubben, så vi är ensamma i huset. Ripa fick då samma träning som igår och det gick ungefär lika, förutom rutan sista gången jag skulle köra den idag, la jag in pippin utan att hon såg det och skickade från ett annat håll, och om det bara var en lyckträff men hon sprang in direkt. Duktig tjej. Myran fick oxå samma som igår och hon gjorde bra ifrån sej. Nöjd och det är hundarna oxå för dom har gått och lagt sej. Jag har passat på att under tiden vi tränat baka ett par sockerkakor, gott till fikat sen.

Nu till något roligt. Anci på Scuba´s kennel ringde och berättade att hon var på väg till ultraljudning (om det kan heta det) med Pimm, och gissa dom såg minst 8 valpar, de ni, nu lär dom få fullt upp om drygt en månad, och gissa om någon är sugen på en valp???!!!

Kramar från oss.

Inga kommentarer: