torsdag 5 februari 2009

Lite bus!

Idag eller ska jag säga sen sist jag skrev, har Bettan och jag varit ute med hundarna vid hennes stuga. Myran och Tajj får ju springa tillsammans och Ripa och Athos. Dom paren funkar jätte bra. En härlig vinter dag med framför allt en ganska varm dag, hade nog bara -5. Vi tog denna vad jag tycker fina bild, på dom goaste hundarna jag vet. Vi tränade rulle hantering med Tajj först och sen Ripa. Tajj hade problem med att komma på att han skulle till mej, men när han väl kom så visste han att rullen fanns på skorna. Han var super duktig. Ripa visste att hon skulle till Bettan men hon ville mest hoppa på och prata med henne. Men Bettan väntade ut henne lite och då gick det upp ett ljus hos damen, ett annat problem är att hon blir så glad när jag blir glad så hon måste ta minst ett ärevarv.
På kvällen var jag och hundarna iväg på hund träningen sväng, Ripa fick jobba lite med lydnaden men mest busade vi då oxå. Har fått ett litet problem med apporteringen, hon behöver två apport, men det är inget att göra åt just nu, det får vi ta efter helgen. Myran fick köra några långa dummy apporteringar. Nu är dom nöjda och då är matte det också. I morgon är det dax att packa och göra i ordning inför resan, först Mora och Rättvik och på söndag vidare söderut och jag kommer att vara borta i ca 2 veckor. Kramar och tack för mej för idag.

Inga kommentarer: