torsdag 20 maj 2010

Torsdag med rymningar!

Milou på piren i Hjo!
Ja denna dag har det inte hänt mycket.
Jag har väldigt ont i knät, ha ha tänker ni, där fick hon för att hon börjat gått för tidigt. Men nej det är det andra knät som säger ifrån idag.
Men tar det lugnt pga detta.


Visst är han fin!!!
Så det är bara kalv vården som jag hjälpt till med.
Tobbe kör ut virke ur hagen, och vi har hjälp med att kolla över hagarna idag. det är bra.
För det står ju inte på förän dom kan gå ut och mysa i gräset!

Tycker det är vackert med alleér!
Middag idag blev spagetti och köttfärssås.
Jag har dammsugit av huset, har en gråhund (Rhea) som fäller för fullt.
Men nu till det värsta.
I morse drog Ripa med Milou ut på äventyr.
Han blev borta i en timme och Ripa kom hem efter
2 ½ timme i koppel.
Det var en uppe i byn som tagit fast henne.
Nu ligger den damen risigt till. Koppel tvång bla.
Hon hade fått mat och vatten, sämre drag tycker jag.
Men dobermannen som bodde där hade åtminstonde pinkat på henne när hon kom.
Nu tycker ni jag var elak, och det var jag, men känns bra.
Rymmer man och hittar på dumheter, får man skylla sej själv.

Lilla brun!

Det är över 30 grader mot väggen och hundarna är helt slut.
Sötbärs- och körsbärs träden blommar nu för fullt. Helt otroligt vackert.
Tack och hej!
Njut av dagen eller kvällen!
På tisdag åker jag mot härjedalen!

2 kommentarer:

Liza sa...

Haha, lagomt åt'na att han kissade på'na ;D
Tror jag det att det andra knät börjar att protestera efter så här många veckor...hm, i efterhand kanske du skulle ha haft ett knästöd på det friska, så som man brukar göra på hästar som är halta en lång tid på ett ben, så för att hjälpa till att avlasta det friska benet lindar man det med.
Om du gillar alleer så skulle du åka och kolla in Kylebergsallen, den är underbar! Fast iofs så ligger ju den nu då på andra sidan Vättern men nån gång så gör det.
Kramar från oss

Ingemar sa...

He he kul att höra att jag inte är ensam att inneha rymlingar:)Hej hej