söndag 23 maj 2010

Söndag, trött,mockning och packning!

Visst är dom söta dom små liven!

Idag är man lite seg, var ju bortbjuden igår kväll, och det blev sent.
Super god mat, grillat med potatisgratäng och god sallad.
Sen kaffe och kaka.
En underbar kväll, vi satt ute och åt.
Men myggen började komma så smått.
Så då förstår ni att man är seg idag!

Dagen har varit som dom flesta andra på gården, med många sysslor.

På gång och ska blomma, visst är livet lätt att leva dessa dagar!

Men det bästa av allt är att jag varit ute en sväng med gräsklipparen,
det är bland dom bättre sakerna med sommaren.
Låter som om jag suttit och maskat, nej då det är en du får putta på.
Ja jag vet att jag inte är som jag ska, men tyvärr född sådan!

Visst är det vackert när det blommar!

Alex har sovit här i natt, ja visst han kom inte förän vid tre, men han har sen varit här och hjälpt till mest hela dagen.
Tobbe har gödslat en sådd.

Är väldigt svullen i min fot, har nog gjort något med den, lite ont oxå.
Men annars går det bra att gå.

Så här ser gräsmattan ut alltså!
Fatta att det behövs klippas.
Ripa har blivit befriad från sitt koppel tvång, och fatta vad hon har sprungit.
Oj oj oj att någon kan springa så bara för sakens skull!

Kan nu inte komma på något mera att skriva.

Kramar på er där ute!

Inga kommentarer: