torsdag 20 maj 2010

Onsdag och ladugården var platsen!



Min lilla Stjärna otroligt vad hon växer, och att hon alltid måste göra en grimas när jag fotar. Men oj vad söt och go hon är.

Håkan den lille prinsen.

Igår blev det till att bara vara i ladugården.
Kalvmatningen tar ju sin tid, och
då såg jag att det var dax för lilla brun till att kalva.
Så jag tänkte att jag får väl sitta här och invänta nedkomsten.

Visst är hon gullig, Stjärna!

Ja ha då hörde jag något mystiskt inne i stora boxen, jo mycket riktigt, där
låg det en ko till, med en kalv på väg ut.
Hmmm, vad göra???
Avvaktar förstås, men tror ni inte att en annan ko kom
och körde upp henne.
Med halva kalven ute??!!
Men det var bara att hoppa in och hjälpa till att få ut den, och vips var hon ute.
En liten tös blev det.


Åke och Bosse! Och kolla in Stjärna i bakgrunden, ha hon är tokig som matte.

Sen blev det kalvning för lilla brun, det blev en kvigkalv oxå, som husse hjälpte till världen.
Sen blev det en evig passning, och kolla att dom äter, mm.
Så det känns som om jag bodde i ladugården igår.
Tack för mej, hej!
Kramar.

Inga kommentarer: