lördag 15 maj 2010

Lördag med kalvbestyr och blommor!




Lördags mys, en trött Myra i sängen!

Ja även denna morgon började med hundar och kalv matning!
Har drömt om kor och ladugårdar mest hela natten. Detta är otroligt, jag får inte göra något utöver det vanliga, utan att jag måste sova oroligt och drömma konstigt. Hmmm vad kan det bero på???




Nu blommar dom snart!!!

Dagen har bestått av städnig, dammsugning och skurning. Lortiga tass spår överallt.

Myran har lortat ner sej, och hon njöt och var jätte nöjd och jag tycker hon luktar illa fast det är nog ett snällt ord.






Jaha av värmen idag hände detta!!!

Idag har jag klippt lite klor igen, skönt att höra dom på golvet. Det är irriterande. Eller är jag fjantig???







Vackra färger blir det!

I kväll ska vi iväg och fira våran student Alex, visst en vecka sedan han tog den, men har varit mycket att göra sen dess. Så det får bli nu i kväll istället.








Väldans vad det slog ut mycket idag!

Har inte skrivit om Stjärna något på någon dag, hon mår bra och är busig och underbart söt. Ska knäppa nya kort någon dag på dom.

Ripa och husse har vissat vad dom kan idag. Mycket impad faktiskt hon lyssnar och lyder honom jätte bra. Han kan lägga henne på nästan 100 meter med pipa. Det har ingen lyckats med innan. Hurra!!
Hon älskar verkligen sin husse, jag skulle testa men icke, hon ville inte det??!!
Och en bild på min egen Fredinand!!
Luktar på blommorna, Mille förstås.

Idag är det 12 veckor sedan jag skadade mej, och då tänk var det full vinter. Nu är det nästan sommar. Idag har det varit över 30 grader i solen här. I morse var det 13. Otroligt underbart.

Dessa dagar är lätta att leva, saknar bara mina vänner och hundträning, fast jag har faktiskt tränat lite med mille idag, fot poss och utställning.
Ha de!!! Kramar!

1 kommentar:

Liza sa...

Härligt med värme och sol :) Ja den kom ju hit också igår, dock inte såå varmt men uppehåll och sol då, haha.
Konstigt att du drömmer om kossor...näe inte det minsta ;D
Ha de så gott och kramar från oss.