måndag 31 maj 2010

Söndag med hundträning och resa!


Ja då var det roliga slut. Vilken helg, var länge sedan jag hade så skoj.

Dagen började med sen frukost, sen ut i skogen.

Där la Evis 2 blodspår. Ett till Milou med två återgångar, och ett till Sampo med 2 vinklar.

Sen fick Mhyrha träna lite. Vi funderar fortfarande på hur vi ska lösa hennes spår vinklar. Men nu har ju jag en fundering som jag delgivit Evis, och hon får fundera på det lite.


Evis och Milou på spåret, tror inte ni kan se dom jo kanske Evis.

Jag tog och kastade ut 10 föremål i skogen, och Milou fick börja jobb, han bärgade 5 föremål, ända fram kommer han och håller , men problemet kommer när rumpan ska ner, men vi tränar hårt på det.
Myran hämtade 5 saker, sen kastade jag ut 5 till Mille tog in 3 och Myran 2.
Väldigt nöjd med deras förmåga att leta och jobba.
Efter detta blev det lite visselpip träning, med kom, iväg och stopp signal. Milou börjar så smått att få kläm på det.

Sen blev det som ni ser lite utställningsträning.

Sen åkte vi hem och plockade ihop i huset och sen besökte vi Ville med familj.

Sen var det dax för spårning.
Milou gick jätte bra trots första gången med återgångar, han jobbar och jobbar. Gör inget överilat. Vad glad jag blev. Tack Evis för all träning åt Milou i helgen.
Sen var det Sampos tur. Han gick jätte bra.
Sen fick Myran lös spåra Milles spår, roligt tyckte hon och en klöv på slutet, jippie!
Wilda fick gå Sampos spår och hon, hon är bäst!!!

Sen tog jag och hundarna och for söderut. Vi var framme vid 23, sen blev det en sväng ut i ladugården, och sen sängen.
Kramar och ha det bäst!

1 kommentar:

Liza sa...

KUL att det går så bra för Milou :D Det är nåt visst med viltspår måste jag säga och om fyra dagar har jag all tid i världen så då, då blir det nog några, hihi...
Just ja, ni ska ju på Elmiautställningen. Får hålla alla tummar och tassar för er då och sen vill jag ha en rapport varje dag :)
Ha det så skönt där nere :)
Kramar från oss