torsdag 13 maj 2010

Onsdag och fullt upp!


En mycket, ja mycket dålig bild, men tyckte busken var så fin. Guldregn säger dom.
Denna dag har jag haft fullt upp. Med tanke på kryckor och hälta. Har nu gått 11 veckor sedan operationen.
Så här såg dagen ut: kalv matning, med vispad välling och en som tuttar på mamman, sen tvätta + hänga tvätt. Till hjo och handla välling och gräsfrö till vall. åka ner på åkern med detta så det kom i jorden. Sen var det att hjälpa lill kalven med mat igen sen till korsberga och hämta halm. Efter det var det middag som hmmm bestod av pizza inte min favorit precis, sen var det dammsugning och hänga en tvätt till och sen tvätta ett hundtäcke. Efter detta var det matning igen av alla små. Sen var det kalv race en stund i ladugården. Alltid lika roligt att titta på. Sen kom klövverkaren och skulle ta 5 kors fötter. En hade då brytit sin ena tå. Men nu går hon gipsad och på träsko. Får se hur det går. 50% sa klövverkaren. Men ett intressant jobb, kanske något att fundera på. Han kunde ta upp emot 100 kor per dag. Vilken bra grej han hade korna i och ja det gick fort och smidigt. Sist men inte minst kalv matning igen. Hundarna har ju självklart oxå fått mat och sysselsättning, men det ingår ju liksom i mitt liv. Appropå det så blir det inte mycket hund snack här just nu. Blir väl värre när jag kan börja träna igen.
Tack och hej.

1 kommentar:

Evis sa...

Vad skoj att du kan köra traktorn! Medger att det var vääääldigt länge sedan jag jobbade med bonderiet men känner att jag saknar det när jag läser din blogg. Man kanske skulle prya hos Tobbe ett tag!? Klövverkare kanske är ett yrke för dig i framtiden, du kan ju börja träna på våra viltspårklövar! Spring lagom på benet så doktorn blir nöjd. Jag hoppas Milo laddar upp inför du vet vad...
Kram Evis