måndag 3 maj 2010

Måndag utan besiktning!


Ja jag vet en mycket dålig bild! Milous och en kalvs nos, tvättning!

Ja inte fick jag bilen besiktad idag inte, fanns ingen tid på drive in. Så nu beställde jag tid istället. Blir i morgon. Men tror ni inte att jag måste byta bromsar på ena sidan i kväll, annars går den aldrig igenom. Så det var bara att åka till skövde och handla igen. Så idag har jag mest tillbringat min tid i bilen.
Först till Hjo för välling köp, sen till Kårtorp för mjölk köp. Falköping för besiktning som inte gick, vidare till Tidaholm, som inte heller hade någon tid kvar. Sist som sagt Skövde.

Förra sommaren eller är det höstens kräftfiske. Tobbe och Gunnar på väg ut för att se om det blir någon fångst.

Har idag tvättat en maskin, nu är det väldigt lite tvätt, för nu är jag ikapp.





En underbar eftermiddag/kväll vid vätterns strand, hade jag för mig själv i fjol.

Tobbe håller på med plöjning och sådant nu. Ska det bli någon gröda som ska skördas till hösten, är det dax att så nu.

Nu ska jag hämta ved och dammsuga. Sen är det ledig kväll. Kanske lite bonde söker fru :-)

Och så kan en viss Bettan inte klaga på att jag är sen med bloggen.
Ha ha kram på er och njut av lugnet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nä nu var du duktig!

Anonym sa...

Gamla Bettan borde man få träffa snart....,tycker en vän!