tisdag 18 augusti 2009

Inte haft någon lust!


Ja, det är sant, jag har inte haft någon lust att skriva dom senaste dagarna. Det är klart, inte har det hänt mycket, men någon rad brukar jag få till.
Bilden är på Milou och Rhea när dom är i busar tagen, inte lätt att fånga dom, men detta blev ett av resultaten.
Vill gratta Marie och Tanija, som blev Gk i elitklass spår.
I helgen har det varit kräft fiske för husse, medan vi varit hemma, vi??? jag!!! och skött om farmen. Gått med hundar, och tränat lite med Milou, som nu har vuxit om Myran, det säger väl inte mycket eftersom hon är så liten, men ändå. Åter till träningen. Det är att gå vid sidan lös och sitta rakt, snabba ligg, utställningsträning, vi är ju anmäld i valpklass den 19/9 i Sveg, men det har jag säkert sagt. Vi har oxå tränat sakletning, det är han duktig på, och spårning, så det måste utvecklas lite nu i höst. Han tar an alla spår han hittar. Har även anmält Ripa till Lydkl.I i Sveg och går det bra tävlar Carina henne då. Själv har jag anmält Athos till Appellklass spår i Sveg. Jag har lovat Bettan att tävla honom.
Nu har jag börjat med att skura ladugården, vilket jobb, men fint blir det. Och bara det är rent ska jag måla. Husse jobbar på dagarna så vi gör lite som vi vill här nu.
Rapporten från Ripa är att hon sköter sej, och att igår var dom på träning på fjället. Hon hade gått väldigt bra i söken, med bra kontakt, och kom på inkallning. Ingen fågel för henne med Birre var mycket nöjd som det verkade. Idag skulle dom påt igen. Ser ut som om dom förbjuder ripjakt i Jämtland i år, men det finns ju grå fågel. Slut för nu. Kramar på er!

1 kommentar:

Liza sa...

Tycker du som jag att det bra mycket roligare att städa "fjös" o stall än hemma :) Min käre sambo sa alltid (med glimten i ögat)när vi hade häst "tänk om du vore lika noga hemma" Haha...det är ju inte lika roligt eller hur ;)
Kramar