lördag 22 augusti 2009

Fortsatta funderingar!!!



Då har funderingarna kommit till min älskade Myra.
Hon har inte längre ork som jag är van. Till och med Bettan ser att hon inte orkar som hon ska. Hon är nu 7 år och det är ju egentligen ingen ålder för en hund, men hon har ju en C höft, och det börjar påverka musklerna, hon avlastar sej något. Så därför funderar jag då att hon får dra lite försiktigt, och belasta musklerna lite. Vet ej om det är rätt men vi pratar om dra i sele på promenad, kort!!!

Tror jag ska låta henne hålla på med det hon tycker är roligt, som person sök, apportering av många!!! apporter, gärna 10 utlagda, hon bara älskar det.

Viltspår är ju oxå något som hon gillar, som hon jobbar mycket med, och är ju bra om det behövs en eftersökshund, att hålla igång dessa kunskaper behövs, för det är färskvara. Så det måste jobbas med hela tiden.
Lydnad älskar hon, så här är det väl att hålla igång det vi kan, och kanske lägga in högre lydnaden. För skoj skull.
Vi har ju blivit klubbmästare i sök i år, så varför inte prova på ett sök till i lägreklass, vi var ju som sagt bara 3,5p från uppflytt.
Även detta vill jag har tankar och kommentarer på, måste få igång mej själv och hunderiet, som just nu går lite på låg varv. Peppa mej, och tala om, om det jag tänker är käpprätt åt skogen. Busiga myrkramar till er alla.

Inga kommentarer: