lördag 8 augusti 2009

Bra spår hundar!

Hej på er! En snabb rapport innan jag åker mot Svenstavik och kollar på viltspårhundar.
Har själv dömt några dom senaste dagarna. Ixo han är ju den unga jämten som spårar lugnt och fint, han blev Gk. Sen var det hunden Aussien Rocky och han gick till ett första pris i öppenklass, vilka fina prestationer dom gjorde. Grattis till er.
Igår dömde jag blandrasen Wilda i Ökl och hon är ju en sådan super hund, hon fick självklart en 1:a, förhållandena är ju svåra i dessa dagar, torrt och hett. Men alla hundar har klarat det bra. Sen dömde jag Collien Ribbon han blev gk i anlaget.
Bra jobbat allihopa.
Evis var ju här som ni förstår, och då passade vi på att göra ett par motivations spår till Mhyrhan, tror det funkade mycket bra.
Nej nu är det dax att packa ihop sej. Kramar.

2 kommentarer:

Liza sa...

Det var jätteroligt att gå :D
Ha de så trevligt och hoppas Du får se massor av bra hundar :) Kramar

Liza sa...

Nu är det rättat på min blogg...rätt ska vara rätt :) Och vet du vad....efter mycket letande så hittade jag ett "fast" prov...i Söråker 26/9....som jag anmält oss till....Vill du följa är du hjärtligt välkommen :) Kramar