lördag 22 augusti 2009

Avslutande funderingar!


Ja då var det några funderingar kring denna, den mista av mina älskade hundar Milou.
Han har nu tappat alla sina mjölk tänder, är stor och gänglig (vet ej hur det stavas), benen växer fortare, än det som är innanför skallbenet, och jag är väldigt glad att det är just ben, han slår denna arma skalle precis överallt. Men det vet jag ju oxå av erfarenhet att dom gör.
Har ingen koll på vad han väger just nu, men han är ju högre än Myran i alla fall. Han äter som en häst, ca 3 fulla mått mat/dag. Oj en säck räcker inte länge.



Han är en nyfiken och ganska modig (för åldern) liten pojk.
Detta är ett problem, det är svårt att tänka på att han är liten, för han är så stor, och bitvis väldigt mogen, och där emellan väldigt valpig. Han är busig som få just nu, men hörsam, Nej, är något som sitter otroligt bra, och inkallningen oxå. Så nu till mina tankar runt hans träning. Det är lätt att vilja göra mycket, då kan han ju blanda ihop det vi gör. Han är duktig på sitt, sitta rakt vid sidan, sitta kvar,snabbt ligg, gå fint vid sidan lös, plats liggning och utställningsträning. Allt detta är ju långt ifrån klart, men en mycket bra början, tycker jag, och ändå slarvar jag med träningen.
Självklart sitter han och väntar på jaa vid matskålen och i bilen, detta är han super duktig på.
Allt han hittar vill han komma och visa, lämnar fint av, och tycker sej vara duktig. Detta belönar jag mycket.
Sakletning är ju roligt tycker han, och han kan hitta ett par saker.
Spåra som sagt ska jag lägga ner jobb på, blodspår har han gjort några, ska väl lägga ett par personspår med leksak på oxå. Han är verkligen en spårande hund, och det måste jag försöka ta vara på. Hjälp mej med detta Bettan!!! eller någon annan, vill inte förstöra det.
Det stora projektet som jag slarvat lite med är att gå i koppel, det ska jag nu lägga ner jobb på. Tycker ni detta verkar för mycket, eller är det okej???
Många tandlösa Miloukramar!!!

Inga kommentarer: