lördag 22 augusti 2009

Funderingar kring hundarna!



Ja har börjat fundera ang detta med hundar och träning.
Som ni ser börjar tankarna att snurra ang Ripa. Min mest kramgoa hund.
Just nu är hon hos Birre och Fredrik i Långå, där får hon vara med likar, alltså 3 Engelska settrar och en Gordon. Där vet jag att hon trivs utmärkt, och får allt tillgodosett som hon vill ha i sitt liv.
Springa fort och jaga, träffa hundar och kramas med extra matte och husse.



Nu är det oxå bestämt att hon ska bli anmäld på jakt prov den 19-20/9 och 3-4/10. Det tycker jag är jätte roligt och är tacksam att dom jobbar med, och lägger ner tid på min Ripa.
Tror inte dom förstår hur glad jag är för detta+att Ripa älskar dom, för detta oxå.
Alltså blir det ingen lydnads tävling och utställning i Sveg, för detta är viktigare. Och lydnadstävlingar finns det många fler av, än jakt proven.

Men sen då??? Efter hösten???
Jag har ju Carina som ska testa att träna och tävla Ripa och det vore roligt. Jag lägger gärna ner jobbet på träningen, om hon tävlar, är själv inte bra på det.
Tankarna på Ripa har nog klarnat, och jag kan lägga dom åt sidan något. Just nu eller ska jag säga tillochmed oktober lär jag inte se röken av henne, om inte jag måste till henne och kramas lite. För det saknar man, hennes underbara kramar.
Nu skickar jag varma Ripkramar till er alla. Och speciellt till Ripas extra familj vill jag säga, ni är underbara. Tack för nu.
Tankar ang detta emottages gärna på kommentarer.

Inga kommentarer: