tisdag 2 december 2008

Ja se det snöar!

Idag har jag inte gjort mycket. Jobbat i natt som var, så man måste ju sova en stund, och sen skriker ju kroppen efter 2 timmars skottning igår. Men inte slutar det snöa för det, nej då det mer eller mindre bara vräker ner. Men det blir fint i alla fall. I kväll har jag haft hund träff igen. Ni är tappra som kommer trots vädret. Men själv åkte jag och tränade mina redan vid 17.15. För att hinna träna dom lite extra alltså. Började med Ripa, hon är duktig på linförigheten, sen tränade vi läggande, inkallning och stående, det funkar hur bra som helst, apporteringen i ettan och vanlig apportering funkar mycket bra, ja jag är riktigt nöjd med henne. Tränade även lite fritt följ, och det börjar oxå funka bra. Sen var det Myrans tur, linförighet och framförgående gick bra, men hon är lite busig som vanligt ska jag väl säga, och het och mycket spring. Frittfölj, läggande och inkallningen inga problem, apporteringen älskar hon ju, så där får man dämpa lite. Krypet börjar också komma sej igen skönt. Gjorde en budföring med Elisabeth, men hon busar, men gör det hur många gånger som helst. Fick också göra ett par sök skick och det skötte hon väldigt bra, och fasta rullen sköter hon nu. Det är nu dax för matte att fundera ut lite ny träning åt mina små tjejer, dom behöver nya utmaningar. Efter min träning kom dom andra, Tottie med husse och matte, Tindra med husse, matte och lillhusse, hon var på utställning i Lördags och det gick bra, hon blev Bim valp med hp så klart, Grattis, ni har tränat bra, Roy med matte och Kiwie och matte, Ripa fick som vanligt träna med Tindras lillhusse, det tycker hon verkligen är roligt. Måste säga att ni alla tränar mycket bra med era hundar, alla hundar vill ha ägare som er. När jag kom hem fick jag ta tag i snön igen. Hundarna älskar att springa omkring medan jag skottar. Nu måste jag klura på hundträning för mina hundar. Vi andra träffas på söndag. Kramar/Ulrika med nöjda tjejer.

Inga kommentarer: