torsdag 4 december 2008

Härlig förvinterdag!



Vilka fina dagar vi har nu. Med snö och upplega i skogen. Måtte det inte blåsa ner. Idag har jag varit iväg och tagit blodprov. Ska ju till Östersund på Tisdag och träffa min nya läkare. Så då vill dom att alla prover ska vara inne och analyserade. Jag har ju om ni inte vet Crohns sjukdom, som är en tarm sjukdom. Jag är opererad en gång för det, och då tog dom bort ca 1 meter tunntarm. Det var för nästan exakt ett år sedan. Nog om det. Har idag kollat upp lite om vidare utbildning, av usk utbildningen vi går, så nu har jag fått några förslag. Har skottat klart snön äntligen. Sen åkte jag till Bettan och tränade lite hund. Ripa fick jobba lite med det hon kunde i lydnad + att jag lagt till budföring och rulle hantering av sök rullen. Och när hon fick den i munnen fick hon total spel, så vi bara stod och skrattade, hon sprang runt runt i väldig fart med rullen i munnen, benen stod rakt ut, men hon kom ju in med den så småningom. Myran körde lägre klass lydnaden och så budföring, som vanligt inga problem. Bettan tränade Tajj och han var faktiskt duktigare än vad jag förstått, bra jobbat Bettan, Athos fick vara hemma för hans klo har inte läkt än. Vi var sen in till Astrid (Bettans mamma) och fick fika, snacka om tur.

Nu lite tankar om träningen för mina hundar. Myran ska träna mera skott vid budföring och platsliggning, även lägga in framåtsändande, man måste ju sikta mot nya mål, skallet kommer att bli ett problem är jag säker på. Hon bör också träna på sakletning. Oj det blev mycket nytt åt den damen, men bra för henne. Ripa ska försöka lära sej framförgående och det kan bli ett problem för henne, budföring, rutan kan jag ju testa på henne istället nu då, när Myran slipper, fjärr behövs också, ja nu ska dom och jag väl ha att göra. Kramar/Ulrika med träningssugna tjejer.

Inga kommentarer: