torsdag 6 januari 2011

Snö, klippning och genomgång!

Snön faller ner tredje dagen.
Jobbigt för snö röjjarna. Och här är dom väl inte dom bästa på det.
Snacka om duktiga sådana i härjedalen.
Igår började vi på att klippa korna som står inne i fjös.
Kanske inte det lättaste jobbet, men ombyte förnöjer.
Igår passade jag på att halka lite oxå, knät som är ostadigt sedan innan, fick sej en smäll igen, så det är riktigt ont, och vill inte vara med i trappor eller i djup snö tex.
Tur att jag har tid hos läkaren i Sveg på måndag.
Lill-Evis!
Igår tog jag och körde igenom hela lyd.kl I momenten med Lille broren.
Ko-Evis!
Milou gick väldigt bra, så nu börjar jag känna att det är dax att tävla.
Fast lite mer störningsträning behövs, och så blir det väl träningstävling på söndag i Sveg, om det nu kommer någon.
Mys även bland korna!
Idag bär det av mot Göteborg och min Lillis. Milou och jag tar tåget. Längtar och det ska bli så roligt att få umgås.
Och få se lite hundar, ja det blir så klart My DOG i morgon.
Så nu är det packat och klart, ja så gott som i alla fall.
Ska försöka packa lätt, som inte är min starka sida, men detta kanske är något nytt för det nya året.
Njut nu av snön som faller, och så blir det rapport med nya bilder när jag kommer hem, ja hit alltså.
Åker till Tibro igen på fredag.
Kramar i massor!

2 kommentarer:

Liza sa...

Åh vad KUL att få åka på My Dog :) jag med vill vill vill!
Njut i massor och ta det lugnt med ditt knä.
Kramar

Marie sa...

Håller med Liza! Var försiktig med dig!!

Oxå är jag avis på dig som får vara på My Dog =)

På söndag så får du publik om inte annat... =) och så kan vi störa oss oxå, det är vi ganska bra på ;-). Kram!