söndag 23 januari 2011

Ridhus träning!

Milou ligger plats.
Ja idag har vi varit i ett ridhus och tränat. Attans vad skoj det var.
Men Milou var något förvirrad,över tio hundar var där,så det fanns mycket att titta på.

Milou sitter och väntar på inkallning!
Det tog ett tag att få Milou koncentrerad och uppmärksam, men fattas bara annat.

Många körde rally lydnad!
Men tyckte han skärpte upp sej så småningom.
Nöjd med honom är jag väl,men inte mer.
Platsliggningen skötte han exemplariskt, låg med okända hundar, men var super duktig, till o med dom andra som var med sa det.

Vissa bara socialtränade sina hundar.
Fick oxå en som kollade Milous tänder, det enda som jag inte var nöjd med var läggandet, men det får jag jobba lite extra på.

Ja i morgon bär det av hem mot härjedalen, men idag har jag även haft lat mask dag och stickat till sporten på tv även tagit en lur.
Men sen har jag varit till djuren hos siv.
Ha det nu bäst där ute så hörs vi.
Kramar!

1 kommentar:

Liza sa...

Härligt med ridhus...underlättar verkligen vid denna årstid. Tänk när det i Sveg blir klart...kan kanske bli lite roligare med vinterträning även här. Han verkar verkligen ha blivit duktig "lille" Milou :)
Kramar