torsdag 17 juni 2010

Tisdag och Onsdag!

En bild från Gränna hamn!

Tisdagen gick i städningens tecken.
Huset fick sej en omgång, lika så sängar och hund bäddar. Tvättmaskinen fick oxå jobba hårt pga detta.
Gräsmattan fick klippa håret.
Nöjd med dagen??? Ja!!!

Utsikt från färjan!

Ja igår blir det, var jag på buss resa till Gränna och Visingsö.
Visst mest pensionärer, men trevligt och framför allt vackert var det.
Raka ekar på Visingsö!

Vi åkte från Skövde vid 8 och var åter 18.
Det var svärföräldrarna som tyckte jag skulle ut på något efter en så lång sjukskrivning.
Vi var i Gränna vid 10 och då gick vi där och kollade på polkagristillverkning, och köpte polkagrisar.
Vid 12 gick färjan ut till Visingsö, det tog ca 25 minuter.
Där blev det lunch och sen fri strövning till kl 15.
Visingsborgs slottsruin!

Ja jag älskar ju sådana här ruiner, så för mej var det lyckat.

Trött när jag kom hem, men fick lite gjort då ändå.
Nu blir det en ny dag, med nya möjligheter.

Kram på er där ute.

1 kommentar:

Liza sa...

Åh vad jag längtar ner dit när jag ser bilderna :) Det finns ju bara så mycket att titta på där nere runt Vättern och så himla vackert :D Mitt favoritställe får nog bli...hm...Vadstena tror jag... Blir nog en tur om några veckor skulle jag tro :D
Kramar