tisdag 1 juni 2010

Tisdag med stadsvandring!


Lill Sigge i stora världen!

Idag har det rullat på med jobb hela dagen.
Kalvarna ska matas, gräsmattan har klippts och tvättat har jag, tre maskiner idag. Man vill ju få undan sådant som man inte tvättar på vintern när det är dåligt med tork möjligheter.





Raps fält tycker jag är underbart vackert. Lyser sååå gult, så det nästan gör ont i ögonen.

Efter gräset var det dax för Bosse och Stjärna att få en ny och mycket större box.
Så jag har hållt på att mocka och greja med det.
Nu har dom det så mysigt, enligt mej alltså. Medan jag grejade med detta så hade dom race med Åke i skrapgången.

Denna blomma såg Milou och jag i Skövde, när vi var på promenad där. Oj vad nöjd jag är med min bond hund, för det är han. Ni vet livet på landet.
Inte lätt att komma till staden, men han är lugn, går fint och tittar sej mest omkring.
Vi har suttit och tittat på folk och fä. Han är underbar och det verkar som om han inte gjort annat.
Något som är roligt idag är att jag har sett (redan här hemma alltså), att han har fått ett intresse för fåglar, som han inte haft förut. Roligt.
Glömde att tala om igår att Myran, hade varit och serverat sej själv middag, ja väldigt mycket, ingen ransonering här inte. Hennes mage stod i 4 hörn, det blev buren så hon låg stilla.
Men idag är hon hungrig igen.
Nu blir det tack och hej för nu!

1 kommentar:

Liza sa...

Oj vad sommaren har kommit långt där nere.
Rapsfält :D och så förstås linfälten när de blommar :D
Ja det måste vara en härlig känsla när man får släppa ut kossorna på grönbete...hm, undra vad de tänker, haha
Kramar från oss