onsdag 2 juni 2010

Onsdag med stängselarbete!

Igor!
Ja vad har jag gjort idag utöver det vanliga???
Jo, Milou och jag har lagat en hage, Det var några älgar bla som varit i hagen och förstört. Solen stekte så fint, så det var nog nära på att jag skulle bränna mej, jag som nästan inte tål någon sol.
Mille var helt slut efteråt.
Men han är frimodig och grejar med sitt, men har bra kontakt och inkallning funkar när det behövs.
Trodde ett tag efter benbrottet att jag skulle misslyckas helt i detta, men vem vet kanske detta var det bästa, och blir modellen till nästa hund.
Ja kanske inte att bryta benet, och hunden skadad, utan att ta det lugnt med dom och attt dom får ha det ganska fritt.


I kväll har vi släppt ut 10 djur här hemma.
Oj vad skönt för dom att komma ut.
Vissa ledde vi i grimma, andra tog vi och ledde kalvarna åt, och tjuren Knoll han gick själv, efter att han sprungit en sväng ovanför ladugården.
Sen ringer dom från Skövde och säger att det kommit en kalv där.
Det var bara att åka dit och kolla till det.
Verkar vara en fin tjurkalv, som var uppe och åt när vi kom.
Vi åkte en liten extra sväng på vägen hem, så nu du Mattias vet vi vart du ska flytta.
Fin stuga tyckte jag
Ha det bäst ni där ute!
Kramar!!!

Inga kommentarer: